loading...
دنیای ورزش
میلاد شهیدی ارقینی بازدید : 305 دوشنبه 14 فروردین 1391 نظرات (0)

رکورد شکني ديگر براي مسي و رونالدو

مسي در اين فصل بسيار رويايي بوده است و توانسته با زدن 55 گل در کليه رقابت ها آماري فوق العاده از خود به جاي بگذارد

ليونل مسي اين روزها کمر به شکستن تمامي رکوردهاي موجود در باشگاه بارسلونا بسته است و اين بار نوبت به رکورد رونالدو برزيلي رسيد. رونالدو در فصل 97-1996 توانست در 37 بازي 34 گل را در يک فصل از لاليگا به ثمر برساند و به عنوان بهترين گلزن تاريخ بارسا در يک فصل لقب گرفت. اما اين رکورد توانست اسطوره فراموش نشدني بارسا شکسته شد و مسي توانست سي و پنجمين گل خود را براي بارسلونا در اين فصل از لاليگا به ثمر برساند و تاريخ ساز شود.

مسي در اين فصل بسيار رويايي بوده است و توانسته با زدن 55 گل در کليه رقابت ها آماري فوق العاده از خود به جاي بگذارد. اين اسطوره آرژانتيني با زدن 235 گل در 315 بازي خود براي آبي اناري پوشان ، رکورد سزار رودريگوئز را شکست. ستاره اسبق تيم بارسلونا در 351 بازي توانسته بود 232 گل را به ثمر برساند.

شب گذشته براي مسي شبي فراموش نشدني بود ، مسي پس از آنکه توانست با هتريک تماشايي خود برابر گرانادا برترين گلزن تاريخ بارسا لقب گيرد و سزار رودريگوئز را پشت سر بگذارد ، در ديدار با مايورکا گلي زيبا ولي کمي مشکوک را به ثمر رساند ، تا رونالدو برزيلي را هم پشت سر بگذارد و برترين گلزن تاريخ بارسلونا در يک فصل لقب گيرد. مسي در اين ديدار توانست از فاصله 22 متري پشت يک ضربه ايستگاهي قرار گيرد و يک توپ مواج را بر روي دروازه بفرستد ، اما توپ قبل از ورود به دروازه تماسي کوچک با الکسيس سانچز داشت . اما سايت بارسلونا و همچنين بسياري از سايت ها از جمله سايت فيفا اين گل را به نام بارسلونا ثبت کردند. مسي با توجه به آنکه به احتمال فرآوان در 15 بازي ديگر براي بارسلونا به ميدان خواهد رفت ، رکورد گلزني فوق العاده اي را به جاي خواهد گذاشت.

مسي در بازي گذشته توانست با رکورد فيليپ کوکو ، هافبک اسبق تيم ملي هلند و باشگاه بارسلونا نيز برابري کند. ملي پوش آرژانتيني بارسلونا شب گذشته دويست و پنجمين بازي خود را با پيراهن بارسا در رقابت هاي لاليگا انجام داد و از اين حيث نيز توانست در باشگاه بارسلونا رکوردار شود.

جرارد پيکه ، مدافع ارزشمند تيم بارسلونا توانست در بازي شب گذشته ششصدمين گل تيم بارسلوناي تحت هدايت پپ گوارديولا را به ثمر برساند. از اين تعداد گل 193 تاي آن مربوط به ليونل مسي است و البته شايد مهمترين آن ها مربوط به اين اسطوره آرژانتيني است.

مردان خوزه مورينيو توانستند ناکامي و از دست دادن امتياز در دو بازي گذشته خود را فراموش کنند و بازي زيبا و پرگلي را ارائه نمايند. رئال مادريد شب گذشته بازي آساني را پيش رو داشت و توانست با پنج گل سوسيداد را در هم کوبيد. در اين ديدار کريستيانو رنالدو ، ماشين گلزني بي سابقه کهکشاني ها توانست دو گل به ثمر برساند. اولين گل رونالدو مصادف با صدمين گل او در لاليگا بود ، اين بازيکن توانست اين صد گل را در 92 بازي به ثمر برساند. رونالدو با اين وضعيت توانست رکورد فرانس بوشکاک ، اسطوره هلندي باشگاه رئال را بشکند ، بوشکاک در 105 بازي موفق به زدن 100 گل شد.

رونالدو در ديدار شب گذشته توانست صد ويکمين گل خود را به ثمر برساند و در لاليگا 35 گله شود. با وجود آنکه رونالدو در کليه ديدارها 45 گل به ثمر رسانده است و 10 گل از همتاي آرژانتيني خود در بارسلونا عقب است ، اما در لاليگا تعداد گلش با اين مهاجم آرژانتيني برابر است و اين دو بسيار اميدوار هستند تا بتوانند با ربودن گوي سبقت از يکديگر جايزه پي چي چي را از آن خود نمايند و آقاي گل لاليگا و اروپا لقب گيرند.

روند روبه رشد رونالدو نشان از آن دارد که اين ملي پوش پرتغالي رکورد 40 گل فصل قبل خود را خواهد شکست و به رکورد دست نيافتني تري دست خواهد يافت.

گونسالو هيگواين نيز با گلزني در ديدار شب گذشته تيمش مقابل سوسيداد ، توانست نود ونهمين گل خود را در رقابت هاي لاليگا به ثمر برساند و اين شانس را خواهد داشت تا در بازي آينده تيمش به باشگاه صدتايي ها وارد گردد. اين مهاجم آرژانتيني در جدول گلزنان لاليگا با 18 گل زده در 27 بازي در رده چهارم قرار دارد.

کريم بنزما ، مهاجم فرانسوي ذئال مادريد نيز اين روزها نمايش بسيار خوبي براي رئال داشته است و در شب گذشته نيز توانست پانزدهمين و شانزدهمين گل فصل خود را براي رئال به ثمر برساند و در رده پنجم گلزنان لاليگا قرار گيرد.

گلزني سه مهاجم تراز اول رئال مادريد در شب گذشته نشان از خط حمله بي نظير اين تيم در اسپانيا و اروپا دارد و اين امر براي مورينيو بسيار عالي است. مورينيو در اين فصل مدعي کسب عنوان قهرماني لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا است. هرچند جدا از آمادگي بالاي خط حمله طوفاني رئال ، نبايد از آمادگي بالاي کاکا غافل شويم ، کاکا با وجود مصدوميت هاي خفيف و جدي که در اين فصل داشته است ، در هر بازي که بکارگرفته شده است بسيار عالي بازي کرده است. شب گذشته نيز نمايش زيبايي داشت و توانست پاس گل نيز بدهد.

دو تيم رئال مادريد و بارسلونا بايد در چارچوب ليگ قهرمانان به مصاف آپوئل نيکوزيا و ميلان ايتاليا بروند. اين دوتيم بطور جدي اصلي تر گزينه هاي کسب عنوان قهرماني ليگ قهرمانان محسوب مي شوند.

جدا از اختلاف شش امتياز رئال و بارسا در لاليگا ، رونالدو و مسي شانه به شانه يکديگر در سوداي رکورد شکني هستند و قصد دارند نام خود را در تاريخ رقابت هاي لاليگا جاودانه سازند البته با فرض اينکه تا کنون جاودانه نشده باشند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 125
  • بازدید کلی : 26,412
  • کدهای اختصاصی